KOZANH 16/7/13 ANOIXTH ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ Ν.ΚΟΖΑΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ.
Έχουμε 90 επισκέπτες  σε σύνδεση
KOZANH 16/7/13 ANOIXTH ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ Ν.ΚΟΖΑΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ. E-mail

 

alt

 

Αξιότιμοι, συντοπίτες Βουλευτές

 

Αύριο καλείστε να ψηφίσετε το πολυνομοσχέδιο- Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Ανάμεσα στα πολλά άρθρα αυτού του νομοσχεδίου, ιδιαίτερη προσοχή υπέχει, το άρθρο 100 στο οποίο κανείς δεν έδωσε τη δέουσα σημασία και ίσως δικαίως, γιατί όλοι οι συνδικαλιστικοί φορείς , τα θεσμικά όργανα της Αυτοδιοίκησης, τα ΜΜΕ και σύσσωμη η Κοινωνία, ασχολήθηκαν με το μείζον θέμα των απολύσεων στο δημόσιο τομέα και με την κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας.

 

Στο άρθρο 100, παρ.1, του Πολυνομοσχεδίου, προβλέπεται η επιστροφή των χρημάτων (clawback) από τους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους αν ξεπεραστεί η μηνιαία προϋπολογισμένη δαπάνη του ΕΟΠΥΥ για διαγνωστικές πράξεις, νοσήλεια και πράξεις φυσικοθεραπείας, που αντιστοιχεί στο 1/12 των εγκεκριμένων πιστώσεων του ΕΟΠΥΥ και κάθε φορά προσδιορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας.

 

Στην παρ.2 προβλέπεται ότι δεν θα αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ δαπάνες, που θα υποβάλλονται σε αυτόν μετά την πάροδο 20 ημερών από τη λήξη έκαστου ημερολογιακού μήνα, ενώ, στην τελευταία παράγραφο (παρ.5) τονίζεται η αναδρομική ισχύ των παραπάνω από 1/1/13 και έως 31/12/15.

Η υποβολή δαπανών από τους παρόχους δεν θα γίνονται αποδεκτές από τον ΕΟΠΥΥ εάν αυτές δεν κατατίθενται εντός 20 ημερών του επόμενου ημερολογιακού μήνα θα ισχύσει αναδρομικά από 1/1/13. Την εξωφρενική αυτή διάταξη που δεν ενέχει ίχνος δικαίου (πρόκειται περί πραγματικής κλοπής στην ουσία) ο Υπουργός εν τέλει δεσμεύτηκε να την αποσύρει και θα ισχύσει από την ημέρα δημοσίευσης του Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Μετά την περιληπτική περιγραφή του άρθρου 100 θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:

1.Η παρ.1, όπως αντιλαμβάνεστε, εάν εφαρμοστεί θα αποτελέσει την ταφόπλακα των μικρών εργαστηρίων (μικροβιολογικά, ακτινολογικά, πυρηνικά, κυτταρολογικά), συνήθως μονοπρόσωπων ιατρείων όπως είναι τα περισσότερα στην περιοχή μας και των μικρών διαγνωστικών κέντρων που ήδη είναι προβληματικά από τα οφειλόμενα ετών του ΕΟΠΥΥ. Και τούτο, επειδή, το μέτρο είναι οριζόντιο, άδικο και ευνοϊκό υπέρ των μεγάλων διαγνωστικών κέντρων που τελικά ωφελούνται από το clawback. Για να γίνω πιο σαφής, θα σας παραθέσω ένα παράδειγμα. Εάν, για το μήνα Αύγουστο, η δαπάνη που έχει προϋπολογίσει ο ΕΟΠΥΥ ξεφύγει κατά 20%, το ποσό αυτό ισομερώς(!) καλούνται να επιστρέψουν τόσο το μικρό εργαστήριο όσο και το μεγάλο διαγνωστικό κέντρο που με σαφώς υπερδιπλάσιο τζίρο θα μπορεί να αντέξει την έκπτωση και την καθυστέρηση της πληρωμής από τον ΕΟΠΥΥ. Με άλλα λόγια, για την υπέρβαση της δαπάνης θα ευθύνεται κυρίως το μεγάλο διαγνωστικό κέντρο, αλλά το λογαριασμό θα τον πληρώνουν όλοι.

2.Ο περιορισμός των 20 ημερών του επομένου μήνα για την υποβολή δαπάνης του προηγουμένου, είναι εξαιρετικά προβληματικός εάν αναλογιστεί κανείς – και με την καθυστέρηση των οφειλομένων και των τρεχουσών πληρωμών από τον ΕΟΠΥΥ- ότι η υποβολή δαπάνης θα πρέπει να συνοδεύεται από φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα που πιθανόν πολλοί εκ των συναδέλφων δεν θα διαθέτουν, οπότε θα χάνει τα χρήματά του.

3.Η αναδρομική ισχύ του συγκεκριμένου μέτρου από 1/1/13 ουσιαστικά, με έντεχνο τρόπο, «κλέβει» τα δεδουλευμένα των απλήρωτων μηνών του 1ου εξαμήνου του 2013, αφού πολλοί δεν υπέβαλλαν δαπάνη στο οριζόμενο διάστημα. Η πρακτική της αναδρομικότητας δεν συνάδει με πολιτισμένα κράτη και κοινωνίες που σέβονται τον πολίτη και αποτελεί μέγιστη και ακραία πράξη αιφνίδιων τετελεσμένων καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου. Ο Υπουργός Υγείας δεσμεύτηκε ότι θα την αποσύρει (οψόμεθα).

4.Η αναδρομικότητα βέβαια για το clawback θα ισχύσει κανονικά από αρχές του 2013 (ουσιαστικά το πρώτο εξάμηνο που ήδη έχουν διενεργηθεί εξετάσεις βάσει της ασφαλιστικής τους τιμής όπως την καθόρισε ο απερχόμενος κ. Σαλμάς και οδήγησε στο όργιο της προκλητής ζήτησης). Θα ζητηθεί δηλαδή από τους συναδέλφους εργαστηριακούς να καταβάλλουν ποσό για εξετάσεις που νόμιμα (βάσει της ασφαλιστικής τιμής εξετάσεων- μειωμένης περίπου κατά 25% από τα επίπεδα του 1989-1991) διενήργησαν και ακόμη περιμένουν να τις πληρωθούν.

 

Το άρθρο 100 αποτελεί πραγματικά ένα πρόχειρο και καταχρηστικό πόνημα που το επέβαλλε η δημοσιονομική πίεση και η επίτευξη ενός, κατά το μάλλον εκτός πραγματικών συνθηκών και αναγκών, προϋπολογισμού για το 2013. Οι συνέπειες του θα είναι ολέθριες τόσο για τον επιστημονικό κόσμο (τους εργαστηριακούς γιατρούς στην προκειμένη περίπτωση) όσο και για τον πολίτη που θα κληθεί να πληρώνει από την τσέπη του όλες τις διαγνωστικές εξετάσεις λόγω μαζικής εξόδου των εργαστηριακών γιατρών από το ΕΟΠΥΥ.

 

Τις αντιπροτάσεις στο άρθρο 100 του πολυνομοσχεδίου που αφορούν αποκλειστικά τον τρόπο μείωσης δαπανών του ΕΟΠΥΥ που θα συνοδεύεται από εκπτώσεις και επιστροφές δίκαιες και πρακτικά εφαρμόσιμες τις παραθέτω παρακάτω:

 

1.Εφαρμογή της κλιμακούμενης αυτόματης επιστροφής (rebate) βάσει του τζίρου κάθε εργαστηρίου με έκπτωση που θα βαίνει κλιμακούμενη ανάλογα με τον όγκο των εξετάσεων και όπως είχε καθοριστεί επί προηγούμενης διοίκησης του ΕΟΠΥΥ με τη μόνη και ουσιώδη διαφορά την απαγορευτική, πρακτικά, διενέργεια εξετάσεων πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο. Ως παράδειγμα, για μαγνητικές τομογραφίες που θα ξεπερνούν τις 200 η έκπτωση ήταν 20% (δηλαδή είτε 200 είτε 2000 εάν διενεργούσε ένα εργαστήριο- και μπορείτε να φανταστείτε τις συνέπειες- η έκπτωση ήταν η ίδια). Να εφαρμοστεί λοιπόν κλιμακούμενη έκπτωση, π.χ. 30% για μαγνητικές >250, 40% για >300, 60% >400 και ούτω καθ εξής. Με τον τρόπο αυτό η εκτέλεση ακριβών εξετάσεων θα περιοριστεί γιατί απλούστατα αυτός που θα τις εκτελεί μετά από έναν συγκεκριμένο αριθμό δεν θα έχει καθόλου κέρδος, το αντίθετο μάλιστα. Ταυτόχρονα, θα μειωθεί και η προκλητή ζήτηση που διογκώθηκε υπέρμετρα με την εφαρμογή της ασφαλιστικής τιμής (χαμηλότατης τιμής εργαστηριακών εξετάσεων) επί υπουργίας Σαλμά, και διογκώθηκε γιατί το γινόμενο τιμή εξέτασης x όγκος εξετάσεων διατηρούνταν σταθερό ή και αυξάνονταν ώστε να διατηρούνται ή και να αυξάνονται τα κέρδη. Το κυριότερο όμως όλων, είναι ότιστην ουσία το rebate ως πλαφόν, εξασφαλίζει τον οικονομικό σχεδιασμό του ΕΟΠΥΥ διαχέοντας το κόστος και τον τζίρο προς όλες τις διαθέσιμες συμβεβλημένες μονάδες παροχής υπηρεσιών.

2.Το ποσοστό της έκπτωσης που θα αφορά μόνο μεγάλο όγκο εξετάσεων θα κυμαίνεται αυξανόμενο ανάλογα με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ και τις υπερβάσεις που διαπιστώνονται, όπως άλλωστε προβλέπεται στον Κανονισμό του ΕΟΠΥΥ με στόχο ο ΕΟΠΥΥ να καταστεί λειτουργικόςκαι να εξυπηρετούνται οι Ασφαλισμένοι του.

3.Να καταργηθεί το χρονικό όριο των είκοσι ημερών για την κατάθεση των δαπανών ή να αρθεί η υποχρέωση κατάθεσης της μηνιαίας φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας και να έχει τουλάχιστον διάρκεια ισχύος 2 μηνών αντί για έναν που ισχύει σήμερα με την προϋπόθεση ότι επιτέλους ο ΕΟΠΥΥ θα πληρώνει στην ώρα του με χρονικό ορίζοντα 90 ημερών όπως ήδη ψηφίστηκε στα μεσοπρόθεσμα τις οφειλές του όπως ο νόμος ορίζει.

 

Αξιότιμοι κκ Βουλευτές

 

Βασιζόμενος στην ευθυκρισία και το αίσθημα δικαίου που σας διακατέχει ευελπιστώ ότι θα αποτρέψετε την οικονομική εξόντωση μιας επαγγελματικής επιστημονικής ομάδας όπως οι εργαστηριακοί γιατροί και θα καταψηφίσετε το άρθρο 100 του πολυνομοσχεδίου αντιπροτείνοντας λύσεις βιώσιμες, οικονομικά αποδοτικότερες, λειτουργικά αποτελεσματικότερες και προπάντων δικαιότερες.

Με τιμή

 

Βασιλακόπουλος Α. Βασίλειος

 

Καρδιολόγος

 

Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Κοζάνης

 
Copyright © 2012 ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ.
Ξ. Τριανταφυλλίδη 19 Κοζάνη 5011 TΗΛ: 2461034652
Για καλύτερη εμφάνιση χρησιμοποιείτε τον Firefox
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ

 

Αγαπητέ ασφαλισμένε,



το Υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΠΥΥ εφαρμόζουν από 1/8/2018 το θεσμό του οικογενειακού ιατρού, παρά τη γενική κατακραυγή του ιατρικού σώματος και χωρίς να υπάρχει επάρκεια ιατρικού δυναμικού που να καλύψει τις ανάγκες των πολιτών σε Πανελλαδικό επίπεδο καταγγέλλοντας μονομερώς Πανελλαδικά περίπου 2.000 συμβάσεις παθολόγων, γενικών ιατρών και παιδιάτρων του δικτύου των συμβεβλημένων ιατρών και καταργώντας περίπου 4,8 εκατ. δωρεάν επισκέψεις προς τους πολίτες. Οι ενδιαφερόμενοι ιατροί για τη νέα προκήρυξη του ΕΟΠΥΥ αριθμούν 465 σε όλη τη χώρα.

 

Σύσσωμος ο ιατρικός κόσμος έχει στραφεί κατά του νέου συστήματος αφού εισάγει  αιφνίδια πρωτοφανή συρρίκνωση των σημείων παροχής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στον ιδιωτικό τομέα με υποχρεώσεις που επιβαρύνουν σημαντικά τις πάγιες λειτουργικές δαπάνες του ιδιωτικού ιατρείου και απαξιωτικούς όρους αποζημίωσης του ιατρικού δυναμικού της χώρας που εξαϋλώνονται από την υπέρμετρη φορολόγηση και ασφαλιστική επιβάρυνση. Η προβληματική υγειονομική χαρτογράφηση, η έλλειψη πλαισιωμένης διοικητικής διαδικασίας, τα εμπόδια πρόσβασης των ασθενών στο δημόσιο σύστημα εισάγουν δυνητικούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία με την επερχόμενη απασφάλιση του πληθυσμού σε πολλές περιοχές της χώρας.

 

Αγαπητέ ασφαλισμένε,

 

Σήμερα ξεκινάει μία εξαιρετικά δύσκολη, υποβαθμισμένη και αβέβαιη πορεία του ασθενούς στο δημόσιο σύστημα ΠΦΥ. Η αναζήτηση οικογενειακού ιατρού αποτελεί μία ακανθώδη περιπέτεια χωρίς τέλος. Οι πανάκριβες ασφαλιστικές εισφορές που αποδίδουμε όλοι στον ΕΦΚΑ/ΕΟΠΥΥ οδηγούν σε παροχή υπηρεσιών υγείας μέσα στα πλαίσια ενός ασφυκτικά κλειστού και απάνθρωπου συστήματος, που θα έχει μειωμένο ή αρνητικό αποτέλεσμα στην καθημερινή ιατρική πρακτική του Ασφαλιστικού τους Ταμείου.

 

Ως θεράποντες ιατροί, παραμένουμε στην υπηρεσία του πολίτη επιλέγοντας την αξιοπρέπεια και την αξιοπιστία στην άσκηση του ιατρικού έργου.

 

ΕΚ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ

 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΝΙ ΕΟΠΥΥ

 

ΕΝΙ - ΕΟΠΥΥ

ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
ΕΝΙ - ΕΟΠΥΥ ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ 3/8/2018



Αλαλούμ και χαοτική κατάσταση στην ΠΦΥ με δυνητικούς κινδύνους για την ατομική και δημόσια υγεία των πολιτών Από 01/08 γινόμαστε μάρτυρες μιας τραγελαφικής κατάστασης στην ΠΦΥ με τους ασφαλισμένους να αναζητούν απεγνωσμένα οικογενειακό ιατρό.μετά από απανωτά τηλέφωνα σε παθολόγους, γενικούς ιατρούς και παιδιάτρους του ιδιωτικού τομέα. Η συνέχεια της αναζήτησης στις τοπικές μονάδες, κέντρα υγείας αποβαίνει πολλές φορές άκαρπη καθώς τους γνωστοποιείται ότι δεν υπάρχει ακόμη επίσημη ενημέρωση για τη διαδικασία εγγραφής σε οικογενειακό ιατρό. Για τους τυχερούς που εξασφάλισαν ηλεκτρονική πρόσβαση και δήλωση εγγραφής σε οικογενειακό ιατρό, δεν υπάρχει γνωστοποίηση της περαιτέρω διαδικασίας που θα ακολουθηθεί για την ολοκλήρωση της εγγραφής και την κατάρτιση του ηλεκτρονικού φακέλου, γεγονός που απαιτεί χρόνο καθώς δεν υπάρχουν οδηγίες ή εξοικείωση των υπαλλήλων με την πλατφόρμα εγγραφής. Πολλοί νομοί της χώρας, ακριτικές και νησιωτικές περιοχές που δέχονται μεγάλα κύματα μεταναστευτικών ροών αντιμετωπίζουν ήδη τις συνέπειες της μαζικής απασφάλισης του πληθυσμού, καθώς η κακή χαρτογράφηση και ο ατελής σχεδιασμός έχει επιφέρει τεράστια κενά στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας αποκαρδιώνει τους ασθενείς με χρόνιες παθήσεις, οι οποίοι αγωνιούν να βρουν σημείο πρόσβασης στις απαραίτητες υπηρεσίες υγείας καταλήγοντας να επιβαρυνθούν το αντίτιμο της επίσκεψης ώστε να αποφύγουν την ορθοστασία και την ταλαιπωρία. Άλλοι προσπαθούν να εξασφαλίσουν ραντεβού στα νοσοκομεία, όπου εισπράττουν την άγνοια του προσωπικού για το πλαίσιο λειτουργίας του νέου θεσμού. Σύγχυση και καχυποψία στους πολίτες προκαλεί η παραμονή των ονομάτων των ιατρών που τους καταγγέλθηκε η σύμβαση από τον ΕΟΠΥΥ, στην ιστοσελίδα του Οργανισμού. Προφανώς το γεγονός αυτό εμπεριέχει σκοπιμότητα ώστε να υπάρχει μία θολή εικόνα για την παταγώδη αποτυχία μίας μεταρρύθμισης που σχεδιάστηκε άναρχα επί χάρτου, χωρίς ρεαλιστική χαρτογράφηση παρά την ολοκληρωτική αντίδραση του ιατρικού κόσμου. Η ίδια σκοπιμότητα προσπαθεί να πείσει τους ανίδεους, περί του στρεβλού "παλιού" συστήματος όταν γνωρίζουν οι άπαντες ότι οι επισκέψεις δεν μπορούσαν να εκτελεσθούν τις πρώτες ημέρες του μήνα παρά μόνο με το ανώτατο όριο των 20 επισκέψεων την ημέρα, χαρτογραφημένες και ελεγχόμενες από το ηλεκτρονικό σύστημα. Η αλήθεια είναι συγκεκριμένη. Περίπου 2.000 συμβάσεις παθολόγων, γενικών ιατρών και παιδιάτρων καταγγέλθηκαν αιφνιδιαστικά και αντικαταστάθηκαν με 465 νέες συμβάσεις ΕΟΠΥΥ. ( αρνητική μεταβολή κατά 77%). Η δε παρουσία 280 περίπου ιατρών στις ΤΟ.ΜΥ δεν είναι ικανή να ικανοποιήσει την νομοθετική αναλογία οικογενειακού ιατρού ανά 2.250 κατοίκους. Λιγότερο από 1.000 ιατροί για 11 εκατ Έλληνες. Τονίζεται ότι η καταναγκαστική επίταξη των υπηρετούντων ιατρών (παθολόγων, γενικών ιατρών και παιδιάτρων) στα κέντρα υγείας (αστικά / αγροτικά) έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους κόλπους των ιατρών του ΕΣΥ, καθώς η σύμβασή τους εμπεριέχει καθηκοντολόγιο ασυμβίβαστο με την ταυτόχρονη λειτουργία τους ως οικογενειακοί ιατροί. Λόγω της ύπαρξης σοβαρών δυνητικών κινδύνων για την ατομική και δημόσια υγεία των πολιτών και λόγω καταχρηστικής και παράνομης συμπεριφοράς του Οργανισμού κατά των νόμιμων δικαιωμάτων των συμβεβλημένων ιατρών, η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ έχει καταφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας καταθέτοντας αίτηση ακύρωσης, αναστολής και προσωρινή διαταγή κατά της μονομερούς κατάργησης των παλιών συμβάσεων του ΕΟΠΥΥ. Παραθέτουμε ένα ενημερωτικό σημείωμα για τους ασφαλισμένους, ως μία οφειλόμενη απάντηση στην ατελείωτη λασπολογία και στη καθοδηγούμενη σκοπιμότητα.




Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Άννα Μαστοράκου Χρήστος Παπασιδέρης

 

 
ΕΟΠΥΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ πατήστε εδώ