Έχουμε 85 επισκέπτες  σε σύνδεση
KOZANH 16/7/13 ANOIXTH ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ Ν.ΚΟΖΑΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ. E-mail

 

alt

 

Αξιότιμοι, συντοπίτες Βουλευτές

 

Αύριο καλείστε να ψηφίσετε το πολυνομοσχέδιο- Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Ανάμεσα στα πολλά άρθρα αυτού του νομοσχεδίου, ιδιαίτερη προσοχή υπέχει, το άρθρο 100 στο οποίο κανείς δεν έδωσε τη δέουσα σημασία και ίσως δικαίως, γιατί όλοι οι συνδικαλιστικοί φορείς , τα θεσμικά όργανα της Αυτοδιοίκησης, τα ΜΜΕ και σύσσωμη η Κοινωνία, ασχολήθηκαν με το μείζον θέμα των απολύσεων στο δημόσιο τομέα και με την κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας.

 

Στο άρθρο 100, παρ.1, του Πολυνομοσχεδίου, προβλέπεται η επιστροφή των χρημάτων (clawback) από τους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους αν ξεπεραστεί η μηνιαία προϋπολογισμένη δαπάνη του ΕΟΠΥΥ για διαγνωστικές πράξεις, νοσήλεια και πράξεις φυσικοθεραπείας, που αντιστοιχεί στο 1/12 των εγκεκριμένων πιστώσεων του ΕΟΠΥΥ και κάθε φορά προσδιορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας.

 

Στην παρ.2 προβλέπεται ότι δεν θα αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ δαπάνες, που θα υποβάλλονται σε αυτόν μετά την πάροδο 20 ημερών από τη λήξη έκαστου ημερολογιακού μήνα, ενώ, στην τελευταία παράγραφο (παρ.5) τονίζεται η αναδρομική ισχύ των παραπάνω από 1/1/13 και έως 31/12/15.

Η υποβολή δαπανών από τους παρόχους δεν θα γίνονται αποδεκτές από τον ΕΟΠΥΥ εάν αυτές δεν κατατίθενται εντός 20 ημερών του επόμενου ημερολογιακού μήνα θα ισχύσει αναδρομικά από 1/1/13. Την εξωφρενική αυτή διάταξη που δεν ενέχει ίχνος δικαίου (πρόκειται περί πραγματικής κλοπής στην ουσία) ο Υπουργός εν τέλει δεσμεύτηκε να την αποσύρει και θα ισχύσει από την ημέρα δημοσίευσης του Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Μετά την περιληπτική περιγραφή του άρθρου 100 θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:

1.Η παρ.1, όπως αντιλαμβάνεστε, εάν εφαρμοστεί θα αποτελέσει την ταφόπλακα των μικρών εργαστηρίων (μικροβιολογικά, ακτινολογικά, πυρηνικά, κυτταρολογικά), συνήθως μονοπρόσωπων ιατρείων όπως είναι τα περισσότερα στην περιοχή μας και των μικρών διαγνωστικών κέντρων που ήδη είναι προβληματικά από τα οφειλόμενα ετών του ΕΟΠΥΥ. Και τούτο, επειδή, το μέτρο είναι οριζόντιο, άδικο και ευνοϊκό υπέρ των μεγάλων διαγνωστικών κέντρων που τελικά ωφελούνται από το clawback. Για να γίνω πιο σαφής, θα σας παραθέσω ένα παράδειγμα. Εάν, για το μήνα Αύγουστο, η δαπάνη που έχει προϋπολογίσει ο ΕΟΠΥΥ ξεφύγει κατά 20%, το ποσό αυτό ισομερώς(!) καλούνται να επιστρέψουν τόσο το μικρό εργαστήριο όσο και το μεγάλο διαγνωστικό κέντρο που με σαφώς υπερδιπλάσιο τζίρο θα μπορεί να αντέξει την έκπτωση και την καθυστέρηση της πληρωμής από τον ΕΟΠΥΥ. Με άλλα λόγια, για την υπέρβαση της δαπάνης θα ευθύνεται κυρίως το μεγάλο διαγνωστικό κέντρο, αλλά το λογαριασμό θα τον πληρώνουν όλοι.

2.Ο περιορισμός των 20 ημερών του επομένου μήνα για την υποβολή δαπάνης του προηγουμένου, είναι εξαιρετικά προβληματικός εάν αναλογιστεί κανείς – και με την καθυστέρηση των οφειλομένων και των τρεχουσών πληρωμών από τον ΕΟΠΥΥ- ότι η υποβολή δαπάνης θα πρέπει να συνοδεύεται από φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα που πιθανόν πολλοί εκ των συναδέλφων δεν θα διαθέτουν, οπότε θα χάνει τα χρήματά του.

3.Η αναδρομική ισχύ του συγκεκριμένου μέτρου από 1/1/13 ουσιαστικά, με έντεχνο τρόπο, «κλέβει» τα δεδουλευμένα των απλήρωτων μηνών του 1ου εξαμήνου του 2013, αφού πολλοί δεν υπέβαλλαν δαπάνη στο οριζόμενο διάστημα. Η πρακτική της αναδρομικότητας δεν συνάδει με πολιτισμένα κράτη και κοινωνίες που σέβονται τον πολίτη και αποτελεί μέγιστη και ακραία πράξη αιφνίδιων τετελεσμένων καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου. Ο Υπουργός Υγείας δεσμεύτηκε ότι θα την αποσύρει (οψόμεθα).

4.Η αναδρομικότητα βέβαια για το clawback θα ισχύσει κανονικά από αρχές του 2013 (ουσιαστικά το πρώτο εξάμηνο που ήδη έχουν διενεργηθεί εξετάσεις βάσει της ασφαλιστικής τους τιμής όπως την καθόρισε ο απερχόμενος κ. Σαλμάς και οδήγησε στο όργιο της προκλητής ζήτησης). Θα ζητηθεί δηλαδή από τους συναδέλφους εργαστηριακούς να καταβάλλουν ποσό για εξετάσεις που νόμιμα (βάσει της ασφαλιστικής τιμής εξετάσεων- μειωμένης περίπου κατά 25% από τα επίπεδα του 1989-1991) διενήργησαν και ακόμη περιμένουν να τις πληρωθούν.

 

Το άρθρο 100 αποτελεί πραγματικά ένα πρόχειρο και καταχρηστικό πόνημα που το επέβαλλε η δημοσιονομική πίεση και η επίτευξη ενός, κατά το μάλλον εκτός πραγματικών συνθηκών και αναγκών, προϋπολογισμού για το 2013. Οι συνέπειες του θα είναι ολέθριες τόσο για τον επιστημονικό κόσμο (τους εργαστηριακούς γιατρούς στην προκειμένη περίπτωση) όσο και για τον πολίτη που θα κληθεί να πληρώνει από την τσέπη του όλες τις διαγνωστικές εξετάσεις λόγω μαζικής εξόδου των εργαστηριακών γιατρών από το ΕΟΠΥΥ.

 

Τις αντιπροτάσεις στο άρθρο 100 του πολυνομοσχεδίου που αφορούν αποκλειστικά τον τρόπο μείωσης δαπανών του ΕΟΠΥΥ που θα συνοδεύεται από εκπτώσεις και επιστροφές δίκαιες και πρακτικά εφαρμόσιμες τις παραθέτω παρακάτω:

 

1.Εφαρμογή της κλιμακούμενης αυτόματης επιστροφής (rebate) βάσει του τζίρου κάθε εργαστηρίου με έκπτωση που θα βαίνει κλιμακούμενη ανάλογα με τον όγκο των εξετάσεων και όπως είχε καθοριστεί επί προηγούμενης διοίκησης του ΕΟΠΥΥ με τη μόνη και ουσιώδη διαφορά την απαγορευτική, πρακτικά, διενέργεια εξετάσεων πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο. Ως παράδειγμα, για μαγνητικές τομογραφίες που θα ξεπερνούν τις 200 η έκπτωση ήταν 20% (δηλαδή είτε 200 είτε 2000 εάν διενεργούσε ένα εργαστήριο- και μπορείτε να φανταστείτε τις συνέπειες- η έκπτωση ήταν η ίδια). Να εφαρμοστεί λοιπόν κλιμακούμενη έκπτωση, π.χ. 30% για μαγνητικές >250, 40% για >300, 60% >400 και ούτω καθ εξής. Με τον τρόπο αυτό η εκτέλεση ακριβών εξετάσεων θα περιοριστεί γιατί απλούστατα αυτός που θα τις εκτελεί μετά από έναν συγκεκριμένο αριθμό δεν θα έχει καθόλου κέρδος, το αντίθετο μάλιστα. Ταυτόχρονα, θα μειωθεί και η προκλητή ζήτηση που διογκώθηκε υπέρμετρα με την εφαρμογή της ασφαλιστικής τιμής (χαμηλότατης τιμής εργαστηριακών εξετάσεων) επί υπουργίας Σαλμά, και διογκώθηκε γιατί το γινόμενο τιμή εξέτασης x όγκος εξετάσεων διατηρούνταν σταθερό ή και αυξάνονταν ώστε να διατηρούνται ή και να αυξάνονται τα κέρδη. Το κυριότερο όμως όλων, είναι ότιστην ουσία το rebate ως πλαφόν, εξασφαλίζει τον οικονομικό σχεδιασμό του ΕΟΠΥΥ διαχέοντας το κόστος και τον τζίρο προς όλες τις διαθέσιμες συμβεβλημένες μονάδες παροχής υπηρεσιών.

2.Το ποσοστό της έκπτωσης που θα αφορά μόνο μεγάλο όγκο εξετάσεων θα κυμαίνεται αυξανόμενο ανάλογα με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ και τις υπερβάσεις που διαπιστώνονται, όπως άλλωστε προβλέπεται στον Κανονισμό του ΕΟΠΥΥ με στόχο ο ΕΟΠΥΥ να καταστεί λειτουργικόςκαι να εξυπηρετούνται οι Ασφαλισμένοι του.

3.Να καταργηθεί το χρονικό όριο των είκοσι ημερών για την κατάθεση των δαπανών ή να αρθεί η υποχρέωση κατάθεσης της μηνιαίας φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας και να έχει τουλάχιστον διάρκεια ισχύος 2 μηνών αντί για έναν που ισχύει σήμερα με την προϋπόθεση ότι επιτέλους ο ΕΟΠΥΥ θα πληρώνει στην ώρα του με χρονικό ορίζοντα 90 ημερών όπως ήδη ψηφίστηκε στα μεσοπρόθεσμα τις οφειλές του όπως ο νόμος ορίζει.

 

Αξιότιμοι κκ Βουλευτές

 

Βασιζόμενος στην ευθυκρισία και το αίσθημα δικαίου που σας διακατέχει ευελπιστώ ότι θα αποτρέψετε την οικονομική εξόντωση μιας επαγγελματικής επιστημονικής ομάδας όπως οι εργαστηριακοί γιατροί και θα καταψηφίσετε το άρθρο 100 του πολυνομοσχεδίου αντιπροτείνοντας λύσεις βιώσιμες, οικονομικά αποδοτικότερες, λειτουργικά αποτελεσματικότερες και προπάντων δικαιότερες.

Με τιμή

 

Βασιλακόπουλος Α. Βασίλειος

 

Καρδιολόγος

 

Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Κοζάνης

 
Copyright © 2012 ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ.
Ξ. Τριανταφυλλίδη 19 Κοζάνη 5011 TΗΛ: 2461034652
Για καλύτερη εμφάνιση χρησιμοποιείτε τον Firefox
ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ

Εκδόθηκε το ΦΕΚ για τον χρόνο εργασίας των νοσοκομειακών γιατρών

  • Από Μαρία Τσιλιμιγκάκη
  • 17 Νοεμβρίου 2017 |

Είναι απορίας άξιο να δούμε πως και που θα εφαρμοστεί το νέο ωράριο εργασίας των γιατρών καθώς η υποστελέχωση δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας...

Διαβάστε τι αναφέρουν τα επίμαχα άρθρα 3, 4 και 5:

Ωράριο και διάρκεια εργασίας (άρθρα 6, 7, 16 και 22 παρ. 1 της Οδηγίας 2003/88/ΕΚ)

1. Το τακτικό ωράριο των νοσοκομειακών ιατρών είναι επτάωρο, συνεχές, πρωινό και πενθήμερο από Δευτέρα έως Παρασκευή, από 8:00 έως 15:00.
2. Το τακτικό ωράριο των ιατρών των υπηρετούντων στις μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είναι επτάωρο και πενθήμερο από Δευτέρα έως Παρασκευή και καθορίζεται, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 4, τις παραγράφους 3 και 5 του άρθρου 5, την παρ. 3 του άρθρου 8 και την παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 4486/2017 (Α΄ 115).
3. Η εβδομαδιαία διάρκεια εργασίας των ιατρών της παρ. 1 του άρθρου 1 δεν μπορεί να υπερβαίνει τις σαράντα οκτώ (48) ώρες εργασίας με περίοδο αναφοράς (μέσο όρο) τους τέσσερις (4) μήνες, συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών. Στον υπολογισμό του μέσου όρου δεν προσμετρώνται ή παραμένουν ουδέτερες η ετήσια άδεια και οι άδειες ασθενείας.
4.α) Σε κάθε περίπτωση η διάρκεια εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνει το απόλυτο όριο των εξήντα (60) ωρών εργασίας την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών.

Περισσότερα...
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΙΣ

 

Αθήνα 7.11.2017

 

Δελτίο Τύπου

 

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των Νοσοκομειακών ιατρών και τις θέσεις τους, σχετικά με το Σχέδιο Νόμου για την οργάνωση του χρόνου εργασίας των Νοσοκομειακών Ιατρών.

Στηρίζει τις κινητοποιήσεις τους την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017 και την απεργία κατά την ημέρα ψήφισης του Νομοσχεδίου στη Βουλή.

Καλεί όλους τους Νοσοκομειακούς ιατρούς να συμμετάσχουν ενεργά στις παραπάνω κινητοποιήσεις.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ Π.Ι.Σ.

 

 
Ι.Σ.Μαγνησίας προς Πρόεδρο Π.Ι.Σ.

Επιστολή ΙΣ Μαγνησίας προς τον Πρόεδρο του ΠΙΣ

Βόλος, 31/10/2017

Προς τον

Πρόεδρο του Π.Ι.Σ.

κύριο Μιχαήλ Βλασταράκο - Αρ.Πρωτ.: 001342

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟ Π.Ι.Σ.

Κύριε πρόεδρε,

ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας (Ι.Σ.Μ.) στο Δ.Σ. της 30ης Οκτωβρίου 2017 αποφάσισε ομόφωνα με παρόντα και τα 11 μέλη του να σας αποστείλει την επιστολή που ακολουθεί για όσα μας αφορούν:

Ο Ι.Σ.Μ. παρακολουθεί τις αρνητικές εξελίξεις που αφορούν στο ιατρικό σώμα και ανησυχεί ιδιαίτερα γι’ αυτό.

Ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη είναι η πρόσφατη απόφαση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για συμψηφισμό των οφειλομένων ποσών προς τους κλινικοεργαστηριακούς και εργαστηριακούς συμβεβλημένους ιατρούς με τον Οργανισμό, με το claw –back και rebate, που αφορά στον καθένα από αυτούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, μετά τον συμψηφισμό, οι περισσότεροι από αυτούς τους συναδέλφους μας που έχουν μικρά και μεσαία ιατρεία να καλούνται να επιστρέψουν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. τελεσιγραφικώς τεράστια ποσά, γεγονός που τους οδηγεί σε οικονομική ασφυξία και σε κλείσιμο των ιατρείων τους.

Το κυριότερο όμως είναι ότι τίθεται θέμα ηθικής τάξης διότι ενεργοποιήθηκε όλως αιφνιδίως η υπουργική απόφαση του 2014 που με αυθαίρετο και άγνωστο τρόπο καθόριζε το ατομικό πλαφόν ανά πάροχο, χωρίς όμως παράλληλα να επιτρέπει στον συμβεβλημένο ιατρό να διακόπτει την παροχή των υπηρεσιών του προς τους ασφαλισμένους, όταν συμπληρώσει το ατομικό του πλαφόν.

Αντιθέτως υπάρχει και η σχετική οδηγία της διοίκησης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που το απαγορεύει, απειλώντας με ποινές τους ιατρούς που διακόπτουν την παροχή υπηρεσιών τους προς τους ασφαλισμένους όταν συμπληρώσουν το ατομικό τους πλαφόν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι συμβεβλημένοι ιατροί να συνεχίζουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, ασχέτως του ορίου που τους καθορίσθηκε, και βεβαίως αυτό οδήγησε στο να καλούνται σήμερα οι περισσότεροι από αυτούς τους συναδέλφους να επιστρέψουν τεράστια ποσά, γεγονός που απειλεί την βιωσιμότητα των ιατρείων τους.

Με το πονηρό αυτό τέχνασμα οι ασφαλισμένοι όλης της χώρας εξυπηρετήθηκαν με απόλυτα ικανοποιητικό τρόπο, ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. καμαρώνει που κάλυψε τις ανάγκες σε εξετάσεις του πληθυσμού και οι ιατροί ως κορόιδα, καλούνται να πληρώσουν, αντί να αμειφθούν, για τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρείχαν στους ασφαλισμένους όλα αυτά τα χρόνια.

Κύριε πρόεδρε γιατί επετράπη να υλοποιηθεί η απαράδεκτη αυτή απόφαση εις βάρος των συναδέλφων μας από αυτούς που λόγω θεσμικής θέσεως θα έπρεπε να την αποτρέψουν;

Όπως είναι αυτονόητο άμεσα θα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τον Π.Ι.Σ. προκειμένου να αποσοβηθούν οι ιδιαίτερα καταστροφικές και ανήθικες αυτές αποφάσεις που πλήττουν τους ιατρούς όλης της χώρας, που βρίσκονται σε απόγνωση και είναι δικαιολογημένα εξοργισμένοι από αυτές τις εξελίξεις.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας προτείνει :

Περισσότερα...